Kursen, tennis och 100 armhävningar.

Jag har börjat titta på första kapitlet i kursen Digital Bildbehandling som jag går via Högskolan i Jönköping och Moderskeppet. Har tittat igenom 16/22 kapitel och än så länge har det inte varit så mycket nytt. Lite tips om hur man enkelt återställer verktyg har jag snappat upp åtmindstone.

Lekte lite med en kursbild och drog på utav tusan.

Lektion 2 ska handla om RAW-filer, vilket jag inte har någon erfarenhet alls av så det blir spännande : )

Ikväll har jag varit med killarna på Husbybadet. Ville går på simskola och Max badar under tiden i äventyrsbadet. Helt perfekt! Ville har gjort otroliga framsteg på bara 3 ggr på den här kursen, jämfört med de 8 han gick i Vällingby. Det är skillnad på lärare kan man ju lugnt säga. De här två tjejerna känns så himla proffsiga!

På fredag ska jag börja träna tennis. Otippat va? ; ) Jag hade mejlat ner till tennishallen efter jul och frågat om tennisskola för vuxna, Max går ju där nere med, och igår kväll ringde de upp och erbjöd mig en tid på fredagar kl 18-19. Så nu ska jag börja röra på köttet!

Mina armhävningar går framåt. Jag började ju på 8 (sjukt lågt, I know!) men när jag gjorde testet igår kväll klarade jag 15 i rad! Ändå en ganska stor förbättring på 2 veckor, är det inte?! Ladda ner appen 100 pushups.

Kommentera

