Fullsatt.

Jag gjorde världens dundertabbe och köpte inte biobiljetter innan vi åkte iväg utan jag tyckte det såg att att finnas många platser kvar. Men som du nu säkert har klurat ut, så var biljetterna helt slut, både till 14 filmen och 16 filmen. Klant!

Så istället traskade vi runt i Kista centrum och kollade in lite affärer, köpte en present till Max kompis som har skridskokalas imorgon och så blev det en fika för killarna på Café Leaf, en liten semla och en Fanta.

När vi klev av bussen hemma hade det börjat regna, fy va tråkigt! Såg på FB att D hade fått en liten abborre på pimpelkroken idag, hoppas det inte började regna där med förrän nu på eftermiddagen. Dom har det säkerligen supermysigt där i stugan men tänd brasa och god middag och gott sällskap.

Vi har lite slapp just nu där alla sitter på var sitt håll. Ville kollar på Vintergatan i sin iPod Touch, Max sitter framför datorn med Minecraft på sitt rum och jag i köket med laptopen.

Om en timme ungefär ska jag bege mig ut i regnet och köpa hem lite thaimat så ska vi smaska vårrullar och kycklingsspett i jordnötssås innan det blir en SF Anytime-rulle, så istället för Mästerkatten på bio blir det Bron till Terabithia på tv’n. Den verkar jättespännande så det blir nog jättebra ändå. : )

Igår var jag ju på min andra tennisträning och då fick jag sällskap av en annan ”tjej” (vad fasen ska man kalla sig nu för tiden? Vägrar säga tant!) så vi två hade en tränare och de två herrarna från förra gången spelade med den andra tränaren. Det är så sjukt roligt! Det är lite svårt att få in rätt teknik, men vi klarar att spela några bollar innan någon av oss skjuter utanför eller missar. När jag kom ut från banorna satt Max där och väntade på mig. Han hade sprungit ner för att kolla in mig. Så mysigt. :-) Även fast jag har ångest att de börjar bli så stora, som jag skrev i förra inlägget, så älskar jag att  man nu har en helt annan relation, lite mer på samma nivå fast inte riktigt än.

Jag har fortfarande inte köpt mig några riktiga tennisskor så jag måste ta tag i det så snart lönen trillar in. Behöver nog även köpa en tennisväska/ryggsäck så jag slipper bli sned i ryggen med nuvarande bag. Då kan ju Max och jag dela på den. Just ja, jag snor ju hans rack med… får väl investera i ett eget där med om vi ska kunna spela med varandra. Pengar ska rulla, var det inte så? ; )

Kommentera

