4 stora semlor.

Idag är det ju Fettisdag, eller Semmeldagen men visste du att det även är pannkakansdag. Varför nöja sig med en onyttighet när man kan maxa med två! Så jag höll igen med lunchen och åt en kycklingsallad, sedan blev det tomatsoppa med pestofylld tortellini till middag medans barnen åt pannkaka för att sedan en timme senare smälla i oss var sin semla. Oj, oj, oj… Vet inte om jag borde utelämna det här, men jag åt faktiskt en semla på jobbet med…! Fy va onödigt, men den vi fick på kontoret var godare än den från Spånga Café så lite glad är jag ändå. ; )

Imorgon fyller min kära syster hela 31 år. Vilken tant ; P Från mig, vår lillebror och mamma fick hon en snygg elvisp från Dualit som jag köpte från RoyalDesign.se. Hennes gamla ska enligt hörsagor låta som ett mindre tröskverk, men den här ska spinna som en katt. Paketet kom igår på posten så hon kanske bjuder sina gäster på en Nutella Semifreddo, vem vet. ; )

Själv får jag får vänta några veckor till innan jag får träffa henne, dom kommer nämligen ner till oss i mitten av mars. Ska bli så mysigt! Max fyller år den dagen de planerat att komma ner, så jag ska försöka hålla det hemligt för honom så det blir en överraskning att hans älskade lill-kusin Tilli kommer!

På torsdag fyller D år också, han önskar sig längdskidor- och långfärdsskridsko-paket så det blir nog ett ekonomiskt bidrag till det. Sedan tänkte jag boka bord nere på lokala krogen på torsdagkväll. Vi har ännu inte testat den, trots att vi bott här i 4 år snart.

One thought on “4 stora semlor.”

  1. Stämmer syster! du känner mig väl :D Jag SKA bjussa på semifreddo & elvispen ( min nya älskling ) var helt perfekt! låter fiiint & vispar snabbt ihop de jag vill. Perrrrrfekt!

    Den får 5 av 5 av mig =) tjingeling på re

    Gilla

Kommentera

