#febphotoaday : 22 : Where You Work.

Så här såg min arbetsplats ut idag. Slog mig va mycket snyggare det varit om bordsskivan varit vit. Läste en artikel i någon inredningstidning där de tipsade om att fotografera av sitt hem för att se hur rummen verkligen ser ut. Har tänkt på det själv när jag ser foton hemifrån att ”det ser väldigt tomt ut på den där väggen” eller ”oj va soffan ser oinbjudande ut utan en massa kuddar”. Man blir ju lätt lite hemmablind, men en bild ljuger ju aldrig. Eller, inte riktigt sant kanske, men man får iaf ett annat perspektiv.

Nu har vi bestämt oss för ”språnget” uppe på mellanplan där vi rev bort bänkkiva och vägghyllor när vi målade om i samma veva som trapphuset. Det blir en IKEA byrå – Nyvoll med 6 lådor och grå sidor. Sedan ser jag framför mig en bordslampa med bredare skärm och kanske några ljusstakar och en vas. På väggen kanske det blir lite fotografier istället för vägghyllor, får se hur det känns när byrån är på plats. Den är slut i Barkarby för tillfället så klart.

Lite inspiration.

Kommentera

