Lördag.

Åh, vad det är skönt med lördagar. Klev upp vid 9 för att hinna åka till V-by och byta ett par träningsskor jag köpte igår till Ville innan träningen. Yngste familjemedlemmen har även han börjar på tennis och idag var första träningen. De var 12 barn på 4 ungdomstränare och han ÄLSKADE det! : )

Efter Villes träning gick vi till bibblan och hängde lite. Lämnade tillbaka en bok  och lånade 3 och så satt vi och bläddrade i lite böcker och tidningar. Bibliotek är så mysigt.

I eftermiddag har i bara slappat och alla har fått ägna sig åt vad helst de velat. Skönt att inte ha några måsten. Jag har varit helt fine med det idag, kors i taket, men jag är så trött så jag antar att det är därför. Finns ingen energi.

Imorgon åket vi till Strängnäs och lämnar kvar småkillarna hos farmor och farfar tills på onsdag då farmor tar tåget hit för att göra ett byta på Centralen. Lämna Max och Ville till D och tar sedan med sig kusin Mira tillbaka. Det är ju sportlov i Stockholm nästa vecka. Torsdag och fredag ska våra barn gå på fritids men det verkar de inte ha något alls emot. Max bad till å med om att få vara på fritids hela höstlovet, så kunde Ville vara hos farmor och farfar. Ja, ja. Det är ju ett påsklov snart också, men då är man ju själv ledig en hel del.

Ikväll blir det nog Melodifestivalen, man bör ju se Charlotte Perelli och Danny, tycker du inte? Känns som klara finalister, men vem vet. : )

Jag ligger efter med #febphotoaday utmaningen, får se om jag orkar ta mig ikapp… nu ska jag ta och kolla på min kurs lite tror jag… drar mig…

Ha en fortsatt bra dag!

Max passade på att gulla lite med salamandrarna när jag bytte vatten senast.

Kommentera

