Hemma igen.

Nu är alla hemma igen. D hämtade upp killarna på Centralstationen vid 13 och jag kunde gå lite tidigare från jobbet så jag var hemma till 17 och fick kramas med dom.

De här två dagarna som barnen varit hos farmor och farfar har jag och D passat på att gå på bio i måndags, det blev Sherlock Homes. Väldigt underhållande. Jag ÄLSKAR Robert Downey Jr och Guy Richie som regisserat. Men Noomi Rapace fick oförtjänt mycket tid i bild, förstår inte varför.

Igår åkte vi ut till IKEA och köpte en byrå till hallen uppe på mellanplan. Blev en Nyvoll i grått. Vi började med att montera ihop den igår kväll men hann bara göra själva ramen. D har skruvat ihop lådorna idag men upptäckte att det saknades en skruv. Om vi strulat bort den eller om det blivit fel i packningen är ingen som vet, men vi måste ta en sväng ut till IKEA för att kunna bygga färdigt byråns alla 6 lådor.

Den blå skyddsplasten ska självklart dras bort sedan, där under döljer sig vita blanka lådfronter.

Imorgon ska barnen gå på fritids. Jag ringde för att kolla om det var något speciellt som skulle hända eftersom vi inte varit där i början av veckan och fick beröm av Villes lärare för att jag ringde. Villes skola skulle åka in till Tekniska museét efter lunch och Max fritids skulle även dom ta tåget in till stan och hitta på något.

Tycker inte vi behöver ha dåligt samvete för att de ska gå på fritids när det får hitta på så roliga saker.

Den här bilden såg så bra ut i kameran då jag trodde jag fått in skärpan på fötterna, men icke då… den hamnade på mitt på underbenet istället. Så kan det gå.

Max kollar på Mästerkocken på sitt rum.

Kommentera

