Matallergi eller nå’t liknande.

Det är något allvarligt fel på min mage. Det är jag helt övertygad om nu.
Imorse åt jag ett kokt ägg och laktosfri yoghurt. Till lunch en Naturdiet och magen har varit helt ok, dvs jag halvintellektuell tänkt på den.

Kom hem och svepte i mig två tacos med både tortilla och såna där skal samt nachochips. Röd lök, crème fraîche med vitlök, sallad, tomat, gurka och ost. Innan jag tagit min sista tugga så börjar det köra och bubbla och svälla upp. Något av de ovannämnda tål jag alltså inte.

Jag har iofs typ alltid lite problem. Måste t.ex. sova på mage för annars vaknar jag på natten och kan knappt röra mig för jag har ont i magen. Den måste få bubbla fritt liksom men nu var det så otroligt tydligt.

Är så sjukt less på det här… Det märkliga är att jag haft bra perioder, men kan inte komma på att jag ätit speciellt annorlunda. Jag kommer oftast inte på att jag varit bra förrän det sätter igång igen.

Nu får jag ta tag i det här och boka tid på Vårdcentralen till veckan så jag får en utredning. Har dragit mig för att jag är rädd det ska vara laktos eller ännu värre, gluten men så kan jag ju inte hålla på.

4 thoughts on “Matallergi eller nå’t liknande.”

  1. Ja jag vet inte men jag tänker att jag skulle behöva lite mer i magen innan tacos med både starka kryddor och lök än naturdiet till lunch. Förmodligen äter jag mer än dig överlag men min mage är rätt tåligt och just tacos rör om ordentligt.

    Gilla

    1. Hm… jo, du har nog rätt till varför det blev så akut just igår, men har ont i magen varje dag, bara mer eller mindre… inte kul!

      Gilla

    1. Laktos, fet mat med typ grädde, lök, paprika är några saker som jag starkt misstänker att min mage helst skulle vilja vara utan, men vete sjutton…

      Gilla

Kommentera

