Lööördag.

Åh vilken lördag! Vi började dagen med en 3 km tur, jag och Max gick/joggade, Ville på cykeln och D med kameran på axeln.

Efter motionsrundan satt jag i solen och bara struntade i att jag borde gå in och städa. Det gäller ju att passa på. Tog och städade lite ute istället. Skidorna, bobben, snöskyffeln och en massa annat åkte in i förrådet.

Ville letade fram en boll och dribblade runt. Vi fick sällskap av två halvbengaliska kattsystrar som bor två radhus bort. De är så galet smidiga och de andra bondkatterna i området har inte en chans när de klänger runt i syrenträden och högt, högt uppe på spaljererna.

Ville fick killa på prickiga magen.

Det är inte lätt att hinna med : )

Efter middagen packade vi upp spelet som jag fyndade på Akademibokhandelns bokrea, halva priset! Har gått och sneglat på det flera gånger men tyckt att det varit alldeles för dyrt.

Spelet går ut på att man har 5 dubbelsidiga tavlor men otroligt många olika objekt. Man har en minut på sig att komma på så många ord som möjligt som finns med i bilden och som börjar på den bokstav man vänt upp i en kortlek. Himla kul! Och bilderna är ju så sjukt snygga!

Nu har vi smaskat i oss vårt lördagsgodis och tittar på Andra chansen. Heja Sean!

4 reaktioner till “Lööördag.”

    1. Jag kom från ett land, bestod av skägg och sand
      Lämnade min mattaffär, vikingland nu är jag här
      Tjejer till höger (oo-aa), tjejer till vänster (oo-aa)
      Togs emot öppen arm, tullen tömde hela tarm
      Hemma fanns ingenting, nu ser jag bara string
      Blir glad i min dingding, här vill jag vara king

      Fantastisk text ; )

      Gilla

Kommentera

