Status uteplats.

 

Kan du tänka dig att en fullvuxen karl kan krypa in under vårt hus i det där illa hålet. Det kan inte vara mer än max 40 cm högt och där ligger dom på rygg och skruvar fast våra felmonterade avloppsrör. Jag avundas dom inte ett dugg.

Vi har blivit lovade att få allt helt återställt och de kommer ersätta de plattor som fått märken av grävaren. Fick tag i projektledaren på gatan en morgon och passade på att ställa lite frågor. Förhoppningsvis är det färdigt innan industrisemestern, annars kan vi inte räkna med att ha en uteplats igen förrän i augusti-september… Fy fasen va trist…!

Imorgon är det fredag, äntligen fredag. Veckorna bara rusar iväg men det är så skönt med helg. Jag har massor att göra på jobbet, men känner mig just nu inte som jag har full koll på allt. Hade en liten dust med vår juristchef härom dagen. Eller nu lät det mer dramatiskt än det var. Han har en tendens att vilka sätta dit min avdelning mer än att hjälpa oss hitta lösningar och när jag såg till att få skriftliga tillstånd från 2 företag, teg han till slut. Kändes skönt, men otroligt tröttsamt när vi jobbar för samma företag och borde hjälpas åt….

Har jag berättat att jag fått fast anställning förresten? : )

One thought on “Status uteplats.”

Kommentera

