Öppen motion 3.

Igår sprang jag min första orienteringsbana. Vet inte om det heter så. Lopp? Bana? Tror du förstår vad jag menar ändå.

Jag kom i mål, efter en trög start då jag hade jätteproblem att hitta första kontrollen, hyfsat till andra, rakt på över stock och sten med kraftledningen som ”ledstång” och sedan rakt på till 3:an. Sedan var det lite småluringar och när jag kommer till 10:an, näst sista kontrollen märker jag att jag tappat min SI-pinne, den man digitalt stämplar kontrollerna med. Panik! Helvetes jävla skit! Nästan framme i och så tappar jag pinnen vilken jag hyrt för tävlingen. Efter en tids tyst diskussion med mig själv, hur jävla lätt är det att hitta en liten röd sak i en stor skog?! Bestämmer jag mig iaf för att försöka hitta den. Springer tillbaka till kontroll 9 för att försöka ta ut samma riktning, misstänker starkt att jag tappat den i sankmarken jag tog mig över med 30-40 cm djupt vatten. Tro det eller ej men jag hittade den!!! Helt otroligt och bara det fick mig att känna mig som en vinnare. Annars hade det blivit 350 kr i ersättning… Ska skaffa mig en egen pinne med säkerhetslina, för fler gånger kommer det bli.

Jag var lerig och blöt ända upp till knävecken och min sluttid var verkligen inget att skryta om men jag kom inte sist och det var faktiskt första gången ursäktar jag mig. Nästa gång blir det allvar. ; )

Max då? Jo han kom på 8:e plats (av 10 ; ) men de tio första fick medalj så han var jättenöjd!

20120423-154320.jpg
Max och Stefan med medaljerna runt halsen.

Kan tipsa om neoprenstrumpor om du funderar på att ta en joggingtur i skogen. Det är strumpor av våtdräktstyg vilket gör att även om du blir blöt inte fryser.

20120423-154908.jpg
Strumpor på tork.

Ikväll är det träning för Max och D hänger med Ville på nybörjarkursen så kan jag ta en tur runt elljusspåret.

Fick ett mms från både mamma och pappa i helgen med bild på värsta snölandskapen. Det är snart maj och det kommer fortfarande snö hemma i Höga Kusten. Riktigt så illa är det inte i Stockholm och nu på eftermiddagen kom till å med solen fram och det blev jätteskönt ute. Såg på Facebook att körsbärsträden slagit ut i Kungsan så jag bara måste ta mig in till stan snart. Kanske kan bli på torsdag då jag kommer jobba hemma. Så kan jag ta med barnen in efter skolan och möta upp D.

2 reaktioner till “Öppen motion 3.”

  1. Men vad duktiga ni är! Och tur att du hittade pinnen :)
    Jag tappade en gång (på fyllan) ett örhänge i skogen… Mmm, just det! Och jag hittade det. Fortfarande på fyllan. Känner lite igen paniken då man letar efter en nål i en höstack haha.

    Gilla

Kommentera

