Test av Fujifilm X10.

Här kommer lite testbilder med min nya kamera – Fujifilm X10. Jag gillar den skarpt! Måste bara lära mig det här med bländare och slutartider och hur de påverkar bilden i olika förutsättningar. Bilden nedan på knoppar var egentligen en miss. Jag hade för stor bländare när det var väldigt ljust ute och den blev överexponerad, men jag tyckte den blev fin ändå.

Kameran ar ett Super macro-läge som gör att man kan fota på 1 cm avstånd. Imponerande! Se Knoppar, Villes öga och Cars sudd.


MAX TESTAR NYA CAMPINGUTRUSTNINGEN.
(Fujifilm X10 1/8 F2.5 ISO400 – Smart skärpa, Intensitet & Kontrast)

 


KNOPPAR.
(Fujifil X10 1/1300 F2.8 ISO 200 – Smart skärpa, Kontrast)

 


BÖCKER PÅ SPÅNGA BIBLIOTEK.
(Fujifilm X10 1/85 F2 ISO200 – Smart skärpa & Kontrast)

 


VILLES ÖGA.
(Fujifilm X10 1/50 F2 ISO800 – Smart skärpa, Intensitet & Kontrast)

 


CARS SUDD.
(Fujifilm X10 1/2,5 F2,8 ISO800 – Smart skärpa & Kontrast)

4 reaktioner till “Test av Fujifilm X10.”

  1. Men shit va fina bilder du nu kommer att ta! Det gjorde du ju innan oxå såklart:) kanske du kan försöka få till några fina porträttbilder på flickorna då du kommer? Längtar tills vi ses igen :D

    Gilla

Kommentera

