Fryst mat.

Åh, vad jag inte tycker om att laga mat… Helst inte på vardagarna. Idag blir det att plocka fram något ur frysen. Frysta matlådor får mig att tappa matlusten, vet inte varför…

Kycklinggryta till mig och D, Ville får lasagne. Max är hos en kompis så han äter där.

Kl 19 ska jag och Villis på Cirkus Maximum som har slagit upp tälten vid Spånga IP idag. Jag kostade på oss platsbiljetter på första raden då det bara blev han och jag. Max var inte sugen att gå.

Jag har du sjukt mycket på jobbet och. Just bu har jag inte full koll på allt som ska eller redan borde ha gjorts… Ingen härlig känsla direkt.

Igår när vi kom hem, var plattorna på vår framsida lagda och det ser jättefint ut! Saknas gör en platta samt att de lovat att byta ut ett gäng som har märken efter grävaren. I morse ställde jag ut en påse med lättöl och en bullpåse med en lapp om tack för ett snyggt jobb. Kändes som vi behövde ge lite positiv feedback när vi varit så jäkla gnälliga och petiga.

När jag kom hem idag var påsen borta och vi tar fått lite ny jord på gräsmattan för att fylla i hjulspår och jämna ut gräsmattan.

Hoppas, hoppas de kan fixa det sista imorgon så vi kan ta tag i gräsmattan ordentligt och slänga ut toppdress så vi kan få fint igen!

På onsdag nästa vecka åker vi upp till Höga-Kusten för att hälsa på. Vi kommer bo hos mamma i Omne men på torsdagen hälsar vi på hos pappa och Irene i Jäppling. Max har beställt ”Morfars lasagne”. : )

Syster med familj kommer vara ute i sin fina sommarstuga i Norrfällsviken så dom hoppas jag kunna umgås en massa med. Vi kommer passa på att fira både Tilli som fyllde 4 i tisdags och Ville som fyller 7 den 22. Jag har bokat grannstugan bredvid Lottas för vår semester i sommar (kan ha nämnt det förr ; ) oh när jag berättade för Ville jublade han! Killarna tyckte det var så mysigt sist och jag med.

Måste ringa till bror med för att se om dom är hemma, kom på att vi ju pratade tidigare om att dom skulle komma ner till oss efter Ville fyllt år. Måste kolla om det fortfarande är på.

Nä, nu måste jag ta tag i upptinandet av maten, suckar… Kompletterar med bilder senare.

En reaktion till “Fryst mat.”

Kommentera

