Plats 11 av 22.

Shit va bra det gick för Max på tävlingen i onsdags när han var med på Sprint DM i Gubbängen. Kollade sträcktiderna just och såg att han kom på 11:e plats av 22 deltagare. Killen som vann sprang på 8:06 och max sprang på 10:14. Superkul!

Du kan se sträcktiderna här.

Själv kom jag på 3:e plats på Motionsorienteringen jag var på i Ursvik. Fast vi var bara4 som sprang ÖM2. Ha, ha. Den som sprang snabbast hade 27:11 och jag 53:39, Hö, hö! Men då var jag jättekissnödig och var till slut tvungen att stanna och kissa med, så det så!

Fick veckobrev från Max lärare idag där man kunde läsa detta:

I onsdags var klassen på utflykt till Gamla stan med Anna-Karin, Lisbeth och Susanne. Det var en del
av Stockholm-temat. Det gick bra men det var mycket klagomål från eleverna sida. ”långt att gå,
trött i fötterna, törstig”

På torsdagen pratade vi mycket om hyfs och stil igen och hur man bör bete sig när man går i grupp på
stan. Till exempel :

  • att man inte kommenterar andra människor högt
  • att man inte spottar överallt
  • att man inte kastar sig över okända människor med närgångna frågor
  • att man inte stör högvakten

Diskutera gärna hemma också om sådana här oskrivna regler.

Herre jisses… Jag tror verkligen inte Max är en av dom. Hoppas verkligen inte…

2 reaktioner till “Plats 11 av 22.”

  1. Asså ni är sjuukt duktiga båda 2 tycker jag som håller på att orientera & på så vis får massa härlig motion! Skit bra jobbat, verkligen!!

    Å Marie, jag tror heller inte att Max är en av dom som stör högvakten ;P snart ses vi woohoooo :D föresten kommer D med?

    Gilla

Kommentera

