Bildinlägg: Tältet, häcken och kalaset.

Lördag

I lördags direkt efter frukosten (vid 11 tiden…) åkte vi ut till Stadium+ i Barkarby och köpte ett tält, uppblåsbart liggunderlag och två sovsäckar. Lämpligt nog fick vi rabbatkupong med 20% rabatt på just tält och sovsäckar.

På kvällen tog vi gemensamt tag med grannarna att plantera ny häck på baksidan. Den vi satt för två år sedan blev inte bra så nu köpte vi Slånaronia. Vi håller tummarna för att den här blir tät och fin.

Vi var ju tvungna att testa att resa tältet så vi klarar av det nästa helg när det verkligen gäller.

Mats litade inte på mitt ögonmått så han hämtade en tumstock. Jag hade rätt, he, he.

Söndag

Kl 12:00 var det dags för Villes kalas. Han bjöd 10 kompisar även fast vi försökt hålla nere antalet så blev de väldigt många. För många. Jag och D frågade oss varför kunde vi inte fått döttrar istället… Släpp ihop 10 killar och de förvandlas till monster! ”Mina barn och andras ungar”, visst var det så? ; )

Ville och Max rullar chokladbollar för glatta livet inför Villes kalas.

Jag pyntade.

Ville hade bestämt att göra ”Snurra flaskan” när det var dags för att lämna över presenterna.

D grillade hamburgare som 11 småkillar blev serverade.

Jag hade köpt glassbägare på Lagerhaus. 

När alla intog Villes rum, hittade jag värden själv liggandes under vår dubbelsäng. Det blev visst lite väl stökigt.

När kalaset till slut var över, fick Ville hänge sig åt alla sina fina presenter. Äntligen!

Nästa år. Då blir det bara tre gäster.

Kommentera

