Läger, dag 2.

Nu ligger jag hemma i min varma sköna säng. Klubben ställde in våra aktiviteter från lunch och morgondagen. Idag skulle det varit Äventyrsstafett och imorgon vanlig Stafett. Lite trist att vi inte fick till äventyret idag, men när jag väl börjat tänka på att få komma hem till värmen och till torra kläder kunde jag inte packa ihop snabbt nog.

En kväll med sprinttävling och natt i tält i spöregn och kraftig vind samt teknikträning i morse i ännu sämre väder blev det iaf. Och tältet är härmed invigt! Regntestat är det också, vi har inget att klaga där. Sovsäcken däremot klarade inte att hålla mig varm trots underställ, mjukisbrallor, dubbla strumpor, mössa och 2 tröjor + fleecejacka. Var säkert kring noll grader i natt… Max tyckte dock det var helt ok temp i sin.

Frukost och lunch serverades och åts stående under tälttak.

Det blev inte många timmars sömn för min del så nu ska jag försöka somna. Måste nog läsa något kapitel i tredje delen av Hungerspelen – Revolt först bara. Har längtat!

One thought on “Läger, dag 2.”

Kommentera

