Avslutningskläder.

Det finns för lite tid för att uppdatera här, det känns trist för jag kommer på saker på dagarna som jag vill skriva om men sedan finns ingen tid på kvällen. Dagen efter känns det inaktuellt…

Jag och D sitter i solen på uteplatsen med var in uppiggande dryck. Han kaffe och jag en energidryck. Killarna är hos grannbarnen. Tidigare idag har Ville varit på kalas och direkt efter det åkte vi till Vällingby för att uppsöka frisören. Nu har dom minst hälften så mycket hår kvar. Sommarklippta!

Vi var på jakt efter en vit kortärmad skjorta till Max och skolavslutningen men det fanns ingenstans! Till Ville hittade jag hela outfiten igår i Liljeholmen. Beige chinosshorts, vit kortärmad skjuta med blårandig slips och en grå kavaj i collagetyg och blå detalj.

Till Max köpte jag också bruna liknande shorts. Men som sagt, han ar inget att ha på överkroppen. Skor är också ett litet frågetecken, men ingen panik.

Har jag skrivit att jag börjat läsa Hungerspelen-böckerna? De är skitbra! Jag var ju inte så impad av filmen, men nu när jag läst böckerna så kanske den är bättre också. Får ta och kolla om den.

Nu är det snart dags för middag. Sedan sa jag ta och baka piroger och/eller pizzabullar till Max och Villes vardera picknickar i veckan. Phu! På onsdag är det skolavslutning och jag har tagit semester onsdag till fredag. Tro vad vi ska hitta på då?

Kommentera

