Skolavslutning.

Idag har vi varit på skolavslutning på Solhemsskolan. 8:30 var vi samlade i Max klassrum för att lyssna på barnens egenskrivna dikter och tacka av personalen. 8:50 hade Ville samling utanför och alla barn intog sina platser på utmärkta platser på skolgården och så drog det igång med sång och dansuppvisningar, avtackningar och hyllningar.

Vi hade galet tur med vädret. I morse när vi vaknade var det grått och dimmigt men som ett underverk så sprack det upp och blev hur soligt och skönt som helst! Jag har tagit ledigt de här tre dagarna hoppas på fortsatt sol.

Farmor som kom igår kväll för att vara med på avslutningen har åkt vidare till sin andra son för att hämta dom barnen på skola och dagis. Imorgon har dom avslutning.

På fredag ska jag åka in med Max och 1 eller kanske 2 kompisar till Grönan. Ville får också hänga på såklart. : ) Jag undrar hur långa köer det kommer vara… Inte för att det kommer bli mindre folk längre fram i sommar antar jag.

Här kommer lite bilder från förmiddagen.

Hela familjen förevigad.

Ville sitter på sin plats på skolgården och tittar på alla som uppträder.

Det verkar som det blev lite långdraget ; )

Villes förskoleklassfröknar som vi tackade senare. Till hösten får de ett gäng nya 6 åringar att ta hand om.

Max mitt i vimlet. Kan du se honom?

Max extrafröken Lisbeth (blå kofta) och klasslärare Anita (solbrillor) som följer med upp i fyran närmast i bild till vänster. Och så jag i turkose tunika lite längre bort. (Farmor som står bredvid syns inte…)

Kommentera

