Midsommarafton – del 1.

Kl 10 gick lemmeltåget mot Lundaängarna på jakt efter ris och blommor till midsommarstången. Vi firar traditionsenligt midsommar med våra härliga grannar. Jag tror dock att Spånga är det mest sommarblomsfattigaste stället i det här landet… Vi hittade lite hundkex och smörblommor, det var typ allt. Vi fick iaf ihop till kransar till stången och några hårkransar.

Partytältet sätts upp för att stå klart till middagen. 

Sedan var det dags för lunch. Sill, köttbullar och prinskorv med nubbevisor. Jag svidade om lite snabbt till min blå H&M tunika som jag även hade på skolavslutningen, vädret är inte så varmt att klänning kändes ok. Capribyxor och tunika är lite varmare. Håret snodde jag snabbt ihop i något knutaktigt, blev lite panik men blev rätt ok.

Efter lunchen körde vi dans runt stången och kort i taket, men vi fick med ALLA barnen till ringen. Nu serveras det snart glass och jordgubbar. Tror det kan bli sommartårta med. Sedan tror jag det blir lite lugnt en stund innan det är dags att tända grillarna och förbereda för middagen vid 19 som sedan följs av knatte-disco vid 20, storbildsvisning av kvartsfinal EM kl 21 och sedan fotbollsmatch barnen – föräldrarna vid 23. Klockan 24-ish blir det drinkatr och snacks, om man orkar. : )

Önskar dig en skön midsommar!

En reaktion till “Midsommarafton – del 1.”

Kommentera

