Lunchgäster.

Idag sitter jag hemma och jobbar. Barnen har ju fått sommarlov så jag och D växlar att jobba hemma alt ta med kidsen till kontoret. Funkar riktigt bra. Imorgon ska jag ta med dom till kontoret. Har utlovat en Galna glassen efter lunchen. Undra hur vi ska göra med Max bara som har ”godislöfte”…

Till lunch kom min förra kollega som är mammaledig och hälsade på oss med lilla Calle. Himla trevligt tycker jag och jag undrar varje gång vi ses varför det inte blir oftare. Jag tycker så mycket om mina gamla kollegor. : )

Max fick sitta och hålla Calle och tog även en liten promenad med honom.

Vi bjöd på Halloumi med matvetesallad och soltorkade tomater (orginalreceptet är med bulgur) och en Citron och limekaka som blev otroligt god. Jag bytte ut hälften av vetemjölet mot dinkelmjöl, annars följde jag receptet till punkt och pricka. Hade den inne i kanske 5 minuter längre då jag tyckte den var lite väl dallrig efter 30. Det blev riktigt bra.

Calle är så otroligt söt så jag hade kunnat fota honom en hel dag! Nästa gång hoppas jag storasyster Pella kan följa med också.Malins barn är lika gamla som min systers. Pella är lika gammal som Tilli, 4 och Calle som Lola snart 1.

Sedan fick vi skynda oss ner till Folktandvården för Max hade tid kl 13 för att dra två mjölktänder till. Han är så otroligt duktig och modig!

Nu ska jag jobba några timmar till innan det är dags att börja med middagen. Just ja! Kycklingen skulle ju tinas…

Kommentera

