Vikingafestival.

Idag har vi varit till Stallarholmen och besökt Vikingafestivalen. D’s lillebror har träffat en tjej som är med i vikingasällskapet så vi tänkte vi skulle passa på när vi var i Strängnäs och hälsa på. Dom har bott där ute hela helgen. Jag kommer inte ihåg vad det är hon uppträder med nu, kan det ha varit jonglering med eld tro…

Killarna spanade in alla grejer som såldes och Ville köpte 10 kinakulor (platta glaskulor) i en liten tygpåse för 40 kr och Max köpte en pilbåge med koger och tre pilar för en hundring.

Jag stod och fungerade på att köpa mig en bronsring, men det blev inget. Kommer säkert ångra mig känner jag. De var riktigt fina.

När vi var på väg hem i bilen så kom det värsta åskovädret och det gick knappt att se något på vägen. Nu i stugan igen så småduggar det bara lite och mullrar länge bort.

Om en stund är det dags för middag och sedan åker jag och D tillbaka till Spånga. Nästa helg är vi tillbaka igen och hämtar hem barnen.

Hoppas du har en skön helg!

 

 

 

Kommentera

