Bildinlägg – Helg i sommarstugan.

Nu är vi hemma efter en helg i sommarstugan. Och barnen har vi med oss hem också. Nu börjar D sin semester, lyckosten! Fast det är inte så farligt att jobba ändå känner jag. Beror kanske på att vädret är som det är, även om det hade varit skönt med sovmorgon.

D’s föräldrar har inte bara varit barnvakt utan även hundvakt till världens gulligaste vovve – Joik.

Lilla Ava (2 ½ år) ville också mysa med vovven.

Farmor Maud och kusin Mira.

Max och jag spelade Vänd 10, men blev osams om reglerna (Strängnäsare har helt galna regler, fel, fel, fel! ; ) så vi bytte till Hej Knekt!

Miro-piro.

Emellan lek och bus kan man ju vila under bordet.

7-åringarna hade jättekul ihop. <3

Min lilla-stora älskling <3

Joik är ju så söt så man vill ju bara fota honom hela tiden.

Inte bara jag fick den tanken utan även D’s bror Mattias la sig på mage.

Ava och Maud plockade en blombukett på promenaden med hunden.

Här kommer lite bilder på ”vår” stuga. Det är som en liten stugby, en huvudstugan med litet kök, matrum/vardagsrum, ett badrum och ett litet sovrum där D’s föräldrar bor. Sedan har vi mellanstugan som vi bor i som är kanske 15 kvm, sedan har vi lillebror Johans sovstuga som är kanske på 9 kvm. Storebror Mattias saknar sovstuga men det planeras för fullt för att sätta upp en till 15 kvadratare. Jag hoppas de får upp den i sommar.

Bild tagen uppifrån berget bakom huvudstugan och vår sovstuga i fokus.

Max och Ville sover i en våningssäng från IKEA. Den lilla fula garderoben måste uppgraderas men vi vet inte riktig till vad än.

Jag och D sover i min gamla 160’s säng som jag köpte innan vi träffades. Sängbordet är överblivet från D’s föräldrar. Spegeln kommer från D’s föräldrahem och vägghängarna köpte vi på Indiska till vår första lägenhet.

Jag har satt upp ett rätt fult myggnät runt fönster och dörren, D ska bygga en ram med nät istället så småningom. Den gula stolen har stått i stugan sedan D’s farföräldrar.

Från lilla verandan ser man ner till sjön (Mälaren). Man skymtar även taket på Lill-stugan.

2 thoughts on “Bildinlägg – Helg i sommarstugan.”

  1. Men va roligt att se bilder från stugan! Det ser jättefint ut. När våra barn är lite större vill vi gärna komma å se ”live”:D

    Gilla

Kommentera

