Slåttdalsskrevan och Sundsvall.

Onsdag

På onsdag bokade vi in en tur till Slåttdalsskrevan med pappa. Det blev en promenad på 1 mil totalt tror jag. Vi startade från Södra entrén och fortsatte sedan igenom skrevan och gick efter havskanten tillbaka. En ordentlig promenad som inte direkt är att gå på en platt väg.

Max och Ville travade på som bara den. Max fick jag ropa tillbaka flera gånger då han bara drog iväg. Tyckte det var lite som orientering och ville väl visa sina kunskaper ; ) Nästa år blir det att klättra upp på Skuleberget tror jag.

I början var det ju himla lätt att gå. Fina landgångar genom det fantastisk naturreservatet.

Men efter ett tag blev det lite mer svårtraskat.

Uppe på toppen vid skrevan hade man så här fin utsikt. Där blev det paus med matsäck.

Vissa i sällskapet tyckte det var lite läskigt att gå igenom skrevan och sneglade uppåt för möjliga nedfallande stenar.

Pappa hade införskaffat en ordentlig pilbåge som D fick testa. 

Även jag passade på att skjuta lite.

Pappas granne har travhästar som betade i hagen nedanför. Där tillbringade jag min mesta tid i låg-, mellan- och till viss del även högstadiet.

Torsdag och Fredag

På torsdag städade vi ur stugan och åkte ner till Himlabadet i Sundsvall. Max har uppnått åldern för att få åka den värsta rutchbanan – Turbo och han bara måste få testa den. Efter badet åkte vi hem till Lotta och Daniel som bor i Sundsvall och stannade där till på fredag då vi åkte hemöver. Vi han med ett stopp i stan också som tur var. Annars hade jag blivit besviken. Tilli som fick sin första vattkopp på onsdag fick tyvärr inte följa med och jag har sett bilder på henne efter vi åkt där hela ryggen är full av blåsor, stackarn…

På väg söderut, stannade vi till i Nordingrå för att besöka minneslunden där min mormor fått ett hjärta i guld uppsatt. Minnenas träd är en himla fin idé tycker jag och är skapad av de lokala konstnärerna – Owe Grandics och Leif Söderström. Jag hade tyvärr inte med mig någon blomma vilket inte kändes bra… Nästa gång mormor!

Minneslunden i Nordingrå kyrka där min mormor fått en guldlöv till minne.

En ännu inte så prickig Tilli hemma i lägenheten i Sundsvall.

Sötungen!

Tillis lillasyster Lola ÄLSKAR dockor!

Mor och yngsta dottern.

En glad och busig Lolis.

Lola har haft en rätt lång period där hon inte varit alls förtjust i andra vuxna än bara sin mamma och pappa. Men nu börjar det minsann släppa. D flirtar lite ; )

Lola och Lotta.

Kommentera

