Nu har jag gett upp.

Igår (2 dagar innan skolan börjar och 3 innan jag börjar jobba) så bestämde jag mig redan på morgonen att ”idag ska jag inte be killarna om någonting. De ska få göra precis vad de vill. Vill dom spela hela dagen så ska dom få göra det, jag ska inte bli irriterad och tjatig.” Det lyckades riktigt bra, men så sken solen och jag kunde ligga ute och pressa med min Åsa Larsson-bok. Alla var vi mycket nöjda med detta.

Men idag… Vädret är trist och kallt. Kan inte ens ha fönstren öppna för då blir det för kallt vilket får mig att känna mig instängd och luften inomhus känns tung att andas. Barnen vill verkligen inte sticka iväg och göra något. De vill bara hänga hemma och spela Mine craft eller Dragon Vale. Men jag, jag blir galen! Har inte ro för något. Det är inte avkopplande att inte ha något att göra. Då börjar jag bara att tänka på jobbet och torsdagen och fredagens kick-off och hur trevligt det än är att få åka iväg med kollegorna är det oftast grymt ansträngande också. Längtar alltså inte…

Om jag däremot har någon projekt på gång, typ göra om sovrummet, då kan jag jobba mig svettig och ändå känna mig avkopplad. Förstår du vad jag menar? Men nu är klockan för mycket för att ta sig för något iaf så jag har gett upp…

Funderar på att ta en snabbis in till city imorgon efter att jag lämnat Ville på skolan. Dom går till efter lunch, vilket borde vara 12 ca. Varför skrev jag inte upp honom på fritids även på onsdag… Ska höra om han kan få stanna någon timme till om han vill, så hinner jag med en sväng på Åhlens City och bort till Granit. Mio hade jag också velat kika in till.

Jag har beställt en Themis Quintet Mobil från Länna Möbler som jag tänkte skulle få hänga antingen i hörnet vid mitt sminkbord i sovrummet eller i hallen uppe ovanför nya byrån.

Åh, vad jag vill ta tag i projekt:vinden! Har gett D ett ultimatum – innan han fyller 40 ska vindsrummet stå klart. Det innebär att vi  har vi 1,5 år på oss, då behöver D inte känna sig så pressad. Lite kvinnlig list, men min plan är att vi ska sätta igång redan i höst. ; )

Sedan vill jag sätta upp staket/spalje mot grannarna på uteplatsen på baksidan och bygga en bänk med lösa kuddar och dynor som jag kan ligga och slappa i. Måste bara lägga fram det lite snyggt till styrelsen att vi vill sätta upp ett staket. Det är därför jag föredrar att kalla det spalje, för en spalje kan de väl inte ha något emot? Obs, grannarna är med på det. Iaf dom på ena sidan ; )

Några av bilderna jag sparat på Pinterest som inspiration.

Så här god insyn har vi grannar sinsemellan:

Om jag ligger och solar (det är bara sol ute på gräsmattan på dagen) så får grannarna en inte så trevlig utsikt när de intar sin lunch på sin uteplats.

Och så här ser det ut för oss. Häcken till vänster tar sig inte. Häcken till höger satt vi nu i sommar och är en Slånaronia. Den får gärna vara kvar på vår sida.

Det är alltså mellan våra gröna plank och fram till förråden som jag vill sätta upp staket med liggande spjälor. Har sett dessa på Bauhaus.

One thought on “Nu har jag gett upp.”

Kommentera

