Stafett DM.

Söndag eftermiddag är ofta lika med inga måsten utan bara slappartid.

Vi kom hem vid 13:30 efter Stafett DM i orientering vid Ängsjö. Max sprang i lag med två andra killar i klassen H12, han är egentligen H10 men de var inte tillräckligt många killar. Det är tre banor man springer i laget, den mittersta är lite enklare så den passade Max då.

Det gick bra för Max tycker jag. Han sprang sin bana på 2,4 km (fågelvägen) på 30 min. Betänk då att man även ska navigera efter karta, välja kortaste/bästa väg, hitta kontrollerna och rätt kontroll bland massa andra i skogen. : )

Längst till vänster med nummer 517 – Max lagkompis som startar.

Max i växlingsfållan, väntar och väntar på sin tur.

Max vid målstämpling och ska springa vidare mot växlingen.

Växling och siste man ut!

Nu gör alla bara vad dom vill. Ville ligger i sin säng och spelar Minecraft på sin iPod Touch, Max spelar samma spel på iPad’en, D planerar inför sin vandring nästa helg och jag, jag har placerat mig i vårt ljusaste rum med senaste Hus&Hem, Allt i Hemmet och datorn ; )

Ville i sitt djungelrum.

En nyduschad Max.

D provpackar ryggsäcken.

Min plats.

Bredvid min sida av sängen hänger sedan igår min Themis Quintet Mobil från Artecnica, 379 kr Lännamöbler.se

Kommentera

