Vinterkräksjukan 2012.

Happ, så var det vår tur… Ville tycks ha drabbats av det härliga viruset som kallas Vinterkräksjuka. Vad vi trodde var för mycket godis illamående var visst lite värre. Hela badrumsgolvet blev nerkräkt vid elva och senare vid ett i natt – hela sängen. Han vaknade inte själv av att han mådde illa utan jag vaknade av ett ljud som inte borde vara där. Så nu sitter jag i hans säng för att övervaka honom så han hinner till hinken bredvid sängen. Nu var det dags igen, kl 2… Blir nog inte mycket sömn för min del. Han verkar kunna somna om på en gång. Det är ju bra det iaf.

Hoppas inte att Mira (barnens kusin som sover över) blir smittad nu bara och drar hem det till sin familj… D ringde sin bror direkt när Ville kräkts för att de kanske ville hämta henne men han hade druckit vin till maten och D med, så istället för att sova inne i Villes rum som planerat flyttade vi över gästsängen till Max rum. Håller tummarna att dom två klarar sig.

Jag sitter och funderar och räknar på ifall jag borde gå till jobbet på måndag… Vi har ju uppstartsmöte för vårt jätteprojekt där jag ska dra vad uppdraget är inför alla. Kanske blir min chef som får ta det…

Kommentera

