Julpynt från Granit och pyssel från Panduro.

I söndags efter att jag lämnat av mamma på City terminalen tog jag en sväng på stan på jakt efter adventsljusstake och/eller adventsstjärna på fot. Kom tyvärr hem utan någondera…

Men jag köpte svarta pappstjärnor och genomskinliga pomlor (julkulor) på Granit som jag hängde upp i min spraymålade svarta gren som hänger kvar sedan Halloween. Gillar!

Julkulor-och-stjärnor-i-gren

Förra helgen köpte vi ett Gör det själv-kit på PanduroHobby med en snögubbefamilj. Jag ångrade mig nästan redan vid kassan men Ville var stormförtjust och i lördags åkte det fram. Vi begränsade oss till att göra 2 av 5 gubbar och jag är riktigt stolt att jag fixade låta honom pyssla med mig som assistent och inte tvärt om. ; )

Snögubbar_DIY_Panduro

Ville har limmat och målat själv. Jag har klippt till tygbitarna och knutit halsdukarna. That’s it! Du hittar kitet här.

För övrigt har det varit jättemysigt att ha mamma nere, synd bara att en helg går så fort med så lång resväg… Hon fick följa med på orienteringstävling i Kista i lördags. Ville var supertaggad och sprang som aldrig förr! Max gick det sämre för… stackarn… Men han har varit med på alla tävlingar så han fick en medalj vilket krävdes deltagande i 3 av 5 för att få. Han var jättesur och ville bara åka hem och inte vänta på prisutdelningen men jag propsade. Vet att han annars skulle ångra sig i efterhand.

Hoppas du haft en skön helg och att veckan börjat bra. Här blev det vinter över en natt och idag har vi haft -14 grader, vilket skillnad mot för en vecka sedan då det var flera plus! Men heldre -10 och sol än +5 och regn och rusk.

En reaktion till “Julpynt från Granit och pyssel från Panduro.”

Kommentera

