Pepparkakshus 2012.

Idag har jag varit hemma med Ville och då passade vi på att baka hans pepparkakshus. Vi är lite sent ute, men bättre sent än aldrig tänker jag. Max ska få göra sitt i veckan, eller om det blir till helgen. Vi har inte hunnit dekorera huset ännu. Jag hade fullt sjå med att limma ihop det. Läste att man skulle kunna fästa ihop delarna med smält choklad men pyttsan. Möjligtvis om jag haft mer tålamod och väntat tills det nästan stelnat helt så jag fick ta och smälta lite socker istället.

Imorgon har jag 4 möten så jag måste ta och förbereda mig lite innan jag slocknar i soffan.

Ville-bakar-pepparkakshus-1

Ville kavlar på.

Ville-bakar-pepparkakshus-2

Jag köpte en otroligt ful (varför kunde den inte vara enfärgat bara?) men så fantastiskt bra bakduk på IKEA senast, på bild även mallen som jag köpte förra året på Åhléns.

Peppakakshus-1

Så här bulligt blir delarna efter de varit i ugnen, inte så snygga och lätta att montera…

Peppakakshus-2

Lägger man på mallen/stansen igen medan bitarna fortfarande är varma och mjuka så blir de så här raka och fina kanter.

En reaktion till “Pepparkakshus 2012.”

Kommentera

