Dan före dan före dopparedan.

Igår kväll lovade jag killarna att jag inte skulle väcka dom på morgonen. De skulle få sova precis hur länge de ville. Ingen orientering, ingen tennis och första dagen på jullovet. Jag hade tänkt att, ja men då kommer dom upp till kl 10, eller möjligtvis 10:30 men icke. Klockan 12 satt jag, D och Max vid frukostbordet. Ville dök inte upp. Lite småsur mamma då jag kände mig lite blåst på mysig långfrukost. Gillar inte att det blir frukost till lunch liksom. Även fast det är himla skönt att slappa så gillar jag inte att man tappar halva dagen och får stressa sedan för att hinna allt man borde gjort…

När jag vid 12:30 gick upp till Ville så märkte jag att han var jättevarm och när jag frågade hur han mådde så svarade han ”Inte så bra…” Febertermometern visade 38,8 grader så det förklarade ju saken. Vi som tänkt åka till svärföräldrarna i Strängnäs imorgon efter lunch för att vara på plats till julafton. Har han fortfarande feber imorgon så kanske vi får avvakta hemma till julafton. Man har ju inte ofta feber mer än två dagar tänker jag. Inget av alternativen känns ju kul alls, antingen stanna hemma på jul utan julmat och släkt alternativt att ta med en jättehängig kille till ett hus fullt av stojiga släktingar… Vi håller tummarna!

Rocky-road

Recept på Leilas Rocky Road

När vi väl kom igång idag så har jag gjort Rocky roads och nu står knäcksmeten på plattan och kokar sig till rätt temperatur.

Jag är så sjukt sugen på att se Twilight ikväll, men kommer nog inte hinna. Måste jobba lite eftersom jag inte hunnit med i veckan. Jag har ju semester i hela två veckor, så skönt! Men eftersom andra jobbar och vi byter teknisk leverantör för alla våra system vid årsskiftet finns det en hel del att göra…

Amaryllis

Min amaryllis kommer blomma medans vi är borta ser det ut som…

Kommentera

