Nyårsdagen och influensa 2012/2013.

Nyår2012-2013

Jag fick slutligen ge upp min tanke på att åka till mamma den här julledigheten… Vaknade 4 imorse igen med halsontet från helvetet. Hela halsen från öra till öra kändes som ett öppet sår och varje gång jag svalde höll jag på att börja gråta. Testade med Bafucin, hett te med honung och Alvedon men det ville inte ge med sig.

Efter några timmar uppe så började det släppa. Av någon anledning så börjar det göra ont så fort jag vilar…

Jag har inte så mycket feber, hade bara 37,8 imorse men jag känner mig helt väck! Nu på eftermiddagen har snuvan runnit till också. Jippi…

Tur ändå att D är bättre nu. Även om det är drygt att gå omlott, barnens jullov har ju inte precis varit det roligaste, men vete tusan hur det hade gått med oss båda liggandes.

Max är såklart väldigt besviken att det inte blir någon Norrlandsresa. Men jag hoppas vi kan ta några dagar ledigt på sportlovet och åka upp då istället.

Nu har vi precis ätit hämtpizza. Enligt D och Ville var halva Spånga på pizzerian idag. Nyårsdagen måste nog vara den dag på året då det äts flest pizzor, tror du inte?

Imorgon ska troligtvis D och killarna åka till Husbybadet för att äventyrsbada och jag hoppas vi kan ta en bio på torsdag. Måste bli frisk nu!

Nu är det dags att lägga mig igen, orkar verkligen ingenting. Blä!

One thought on “Nyårsdagen och influensa 2012/2013.”

  1. Men usch och fy! Jag förstår ert elände. Vi hade ju precis allt innan jul och över jul. Haft en sjukperiod sedan slutet av oktober.
    Hoppas ni kryar på er nu! Massor och fort.
    Kramar

    Gilla

Kommentera

