Ombre hårfärg.

Idag har jag sett Loreals tv-reklam för deras nya hårfärger för att på kemiskt vis få utväxt – Ombre som betyder skugga på franska. Själv har jag ombdefärgat hår helt naturligt eftersom jag inte slingat utväxten på väldigt, väldigt länge. ; )

Jag tycker att det är fint när håret är utsläppt, men när jag sätter upp det, vilket blir varannan dag, så ser det bara mörkt ut, så jag har börjat fundera på om jag skulle ta och boka in en frisörtid men jag är ju tydligen trendig så jag behåller nog färgen. En toppning vore inte helt fel dock.

Drew-Barrymore-ombre-hair

Så här ser min färg ut, som snyggingen Drew Barrymore.

När jag googlade Drew hittade jag de här bilderna på henne i rött hår och shit va sugen jag blev på det! Jag har haft rött för länge sedan och gillade det. Tyvärr har jag blivit så tråkigt praktisk och kan inte sluta tänka på vad besvärligt det är att få tillbaka en blond kaluffs efter att ha lagt i så mycket rött… Tråkmåns!

Drew-readhead

Idag har jag äntligen börjat känna att arbetsglädjen börjar komma tillbaka. Hela måndagen och tisdagen har jag känt mig deppig och bara längtat efter att få gå hemma och skrota och pussa och krama på barnen. Allt som har med jobbet att göra har bara känts eländigt och tråkigt men himmel va skönt att det verkar vända. Jag började bli orolig där att jag tröttnat på mitt arbete.

Kommentera

