Ficktjuveri på pendeltåget.

Det blir lång mellan inläggen nu för tiden. Det är tråkigt för jag har sker att berätta men jobbet slukar all min fritid just nu. Förutom den lilla där jag prioriterar mina barn före kvällsjobb. Men även den tiden har blivit väldigt lidande senaste två veckorna…

Jag har inte berättat att jag blev av med min plånbok på pendeltåget förra veckan. Dagen innan vi åkte ner till Göteborg för kick-offen, Snodde någon min plånbok ur min väska mellan Spånga och Sundbyberg. Troligtvis på den sträckan iaf eftersom banken sedan när jag ringde och spärrade mina kort, kunde se att någon försökt ta ut pengar med det i Sumpan.

Jag upptäckte inte att plånboken var borta förrän jag var framme på jobbet Liljeholmen och skulle ta ut mitt passerkort. Min första tanke var att jag hade glömt den. Men jag hade ju använt den vid spärrarna i Spånga. Grymt irriterande och så besvärligt att skaffa nya kort. Bara att komma på vad man hade i plånboken…

Körkortet har jag fortfarande inte fixat eftersom jag måste fota mig och ta mig in till stan. Så nu går jag runt med mitt stora pass i väskan. Måste ta tag i det till veckan…

Måste även fixa en ny plånbok men kan inte bestämma mig för vilken modell jag ska köra på. Den förra var ju en XL-variant och ner som en clutch. Kanske ska gå mer åt XS-hållet tror jag med så få plastkort som möjligt men ändå behövs ju ett litet myntfack för småpengar… Letar vidare : )

Idag ska Ville på kalas på leklandet Stor & Liten i Barkarby och vi andra plus en kompis till Max ska gå på Toys R Us för att spana in Nerf-grejjer och till Outleten under tiden 8-åringarna leker. Jag ska ta mig till IKEA också för att köpa tre Sansivieror.

20130202-080531.jpg

One thought on “Ficktjuveri på pendeltåget.”

Kommentera

