Jag tror jag har hittat den bästa foundationen.

För några veckor sedan köpta jag en ny foundation från Chanel – Vitaluminière Aqua. Den kostade rätt mycket pengar… typ 400 kr tror jag (såg nu när jag googlade att den finns för 314 kr på Nordstroms att beställa). Jag har nyansen 22 Beige Rose (och 20 Beige).

Flaskan är i plast vilket är att föredra om du frågar mig. Ingen risk att den spricker om den råkar åka ner i handfatet. Eftersom den är vattenbaserad måste man komma ihåg att skakar flaskan ordentligt innan man med fördel lägger den med pensel. Jag tycker den täcker jättebra, jag som har en del akneärr som måste döljas varje morgon. Huden blir också sidenmatt. Jag som har skum hud med tendens att bli blank i t-zonen men ändå har torra partier, tycker den funkar jättebra. Jag brukar spraya på lite ansiktsspray från Emma S. – Moisturising facial mist när jag är klar med allt spackel så blir det perfekt. Behöver inte längre mineralpudret, jippi!

Chanel Vitalumière Aqua foundation

Har listat här nedanför alla ansiktsprodukter som jag använder för tillfället. Shit va mycket klet jag har i ansiktet varje dag… ; )

Bas:

  1. Primer – Dermalogica – Clearing mattifier (innan dagkrämen)
  2. Dagkräm – Emma S. – Ageless day cream
  3. Ögonkräm – Emma S. – Moisturising eye gel
  4. Primer – Smashbox – Photofinish light alt. Studio Secrets Pro – Smooting resurfacing primer
  5. Ögonprimer – bareVitamins – Eye rev-er upper alt. Make Up Store – Eyeprimer tinted
  6. Foundation – Chanel – Vitaluminière Aqua foundation
  7. Highligher – L’oréal Paris – Lumi magic highlighter pen

Smink:

  1. Solpuder – Clinique – True bronze 02 Sunkissed (borde ha ett annat egentligen…)
  2. Rouge – FACE Blush-on Körsbär + Shy
  3. Eyeliner – Isadora – Flex tip eyeliner 80 carbon black
  4. Kajalpenna – Lancõme Paris – Le crayon khõl noir
  5. Ögonskugga – olika beroende på humör
  6. Brynskugga – Make Up Store – Microshadow – Smog
  7. Mascara – Maybelline – One by one Volum’ Express alt./och Falsies Volum’ Express
  8. Ansiktsspray – Emma S. Moisturising facial mist

Rengöring:

  1. Ansiktsrengöring – Emma S. – Cleasing facial wash (2 varv)
  2. Ögonmakeup remover – Emma S. – Eye makeup remover (2 varv)
  3. Peeling – Emma S. – Egeless enzyme peel alt. md formulations – Face & body scrub (1-2 ggr/vecka)
  4. Nattkräm – Emma S. – Ageless night cream alt. MeneMoy – Phytic cream
  5. Ögonkräm – Emma S. – Moisturising eye gel

En reaktion till “Jag tror jag har hittat den bästa foundationen.”

Kommentera

