Små semlor.

Igår kväll bakade jag med assistans av Ville-killen, semmelbullar. Vi använde oss av Arlas recept på ”Små semlor med Kesella och idag festade vi till med var sin bulle som efterrätt!

Jag är ju ingen sockerbagare direkt och de blev väl inte så fluffiga som de borde, men det var god smak på bullen tycker jag. : ) Jag skulle även ha följt D’s råd om att trycka i mer mandelmassa, det är ju så gott med mandelmassa! Grädden hade också behövt smaksättas med massa, jag är inte förtjust i ren gräddsmak. Gör om gör bättre alltså. : )

Semlor2013

Nästa år, 2014 är Fettisdagen den 4 mars. Bäst att planera in det i kalendern redan nu ; )

Kommentera

