Expriment och snöbollskrig.

Idag är det söndag åh va härligt det är med slappardagar! I går var vi och såg Röjar Ralf på SF i Vällingby. Jag tyckte den var så där, tror inte jag skrattade en ända gång. Hade förväntat mig lite mer Dumma mig-stuk tror jag. Men D och killarna tyckte den var bra. Framför allt D som gillade alla gamla spel referenser. Förfilmen ”Pappersmannen” var bättre tyckte jag. : )

Idag har vi tagit det soft. Jag bakade Dinkelscones till frukost. Testade ett nytt recept från ICA.se som jag nog inte kommer använda mig av fler gånger. Det var väldigt mycket bakpulver i så de blev fluffiga, vilket inte riktigt passar scones tycker jag. (När jag vill ha fluffigt bröd får jag inte det…)

Bakpulver använde vi oss även senare av när Ville plockade fram sin experimentlåda från i julas, där vi testade att fylla en liten ubåt med bakpulver som gjorde att båten sjönk och steg i en cylinder med vatten.

Efter lunch tog vi en sväng till skolgården där killarna hade snöbollskrig. Jag höll i kameran och klarade mig därför undan. ; )

Imorgon är det dags för en ny vecka, sista veckan innan sportlov då vi får lite ledigt i slutet då vi åker upp till Sundsvall, Ullånger och Nordingrå!

Ville_speriment_ubåt

Ville studerar sitt bakpulver-ubåts-experiment.

Snöbollskrig_Ville_spring

Ville söker skydd för snöbollsgranaterna.

Snöbollskrig_Ville

Ville på krigsstigen.

Snöbollskrig_Daniel_Max_Ville

En besegrad Max och Ville kämpar med att få ner D.

Snöbollskrig_Max_Daniel

D bombade Max som sprang för att ta skydd.

Snöbollskrig_Ville_garv

Ville hade superskoj!

Snöbollskrig_Max_porträtt

Max close-up.

Snöbollskrig_Ville_tungan

Ville med sin OTROLIGT långa tunga hängande ut genom munnen. Som en hund. ; )

Snöbollskrig_Daniel_Max

Max på väg att bli mosad av en megasnöboll! (OBS, arrangerat! ; )

Kommentera

