En VAB-dag och Amerikanska pannkakor.

Villes_frukost_Dvitami

Idag har jag varit hemma och VAB’at med Ville. Han vaknade natten till söndag med öronvärk så D var hemma med honom igår. När jag kom hem från jobbet igår och frågade om han hade ont fortfarande, berättade han att det hade runnit ut något ur örat som han torkat bort, så i morse ringde jag Vårdcentralen och fick en tid till innan lunch. Lite märkligt men de kunde inte se att det värkt hål, men han var lite röd. De, jag skriver ”de” för det var två läkare som tittade. Om han skulle få mer ont eller feber så skulle vi ringa läkare igen. Han säger att det känns som lite lock för örat fortfarande, men han har inte ont så.

Max kom hem från Fritidsklubben till lunch då jag hade gjort Amerikanska pannkakor, mums! Därav bildspelet nedan : ) Lönnsirapen var mäkta populär vill jag lova. Receptet kommer under bilderna.

Amerikanska-pannkakor-med-hallon-och-lännsirap

Max-amerikanska-pannkakor

Villes-lunch

Recept på Amerikanska pannkakor som på hotell

  • 2,5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 0,5 tsk salt
  • 2 msk socker
  • 1 st ägg
  • 2,5 dl mjölk
  • 2 msk smör

Tillagning

1. Blanda alla torra ingredienser. Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål. Blanda inte för mycket, bara precis så att allt blandas.

2. Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.

3. Servera dem med färsk frukt eller bär, lönnsirap och eventuellt smör eller vispgrädde.

Recept från Tasteline.com

2 thoughts on “En VAB-dag och Amerikanska pannkakor.”

Kommentera

