Nytt grönt.

Åh nej! Helgen är redan slut… Känns som jag inte hunnit med riktigt. Vet inte vad det är jag saknar, men jag känner mig inte redo för arbetsdag imorgon.

I går efter Villes tennisträning, åkte jag en sväng till Barkarby för lite olika ärenden. Var bl.a. in på IKEA och köpte lite gröna växter till vardagsrummet på nedervåningen. En liten Lyckokastanj och en betydligt större Arekapalm. Vilken skillnad det gör med lite växter. Blir mer ombonat och mysigt. Nu gäller det bara att komma ihåg att vattna…

Imorse var jag iväg på handbollsmatch med barnen och en grannmamma med samma uppsättning barn och ålder. Det var de äldre killarna som skulle spela två matcher i Skanstullshallen, vilka dom vann. : )

Det blev ett litet äventyr att ta oss kommunalt till andra sidan stan hela skocken, men jag vägrar köra bil i stan och det är både smidigt (om man prickar in pendeln och inte behöver vänta en halvtimme förstås) och miljövänligt att ta tåget istället.

Första matchen började redan kl 9:30 så ingen sovmorgon här inte! Men vi var hemma till kl 12 igen, så det är att föredra ändå mot eftermiddagstider då verkligen hela dagen försvinner.

Nu är det dags att sova några timmar innan det är dags för en ny vecka.

20130310-224658.jpg

20130310-224714.jpg

Kommentera

