Lördag med kalas och annat.

Idag har Ville hunnit med kalas på leklandet Stor & Liten i Barkarby och D passade under tiden på att ta en sväng på Outleten och göra lite fynd. Jag och Max stannade hemma och jag tvingade mig själv att lägga upp gardinerna som hängt i sovrummet några månader nu… När jag mätt och räknat till förbannelse och till slut vågat mig på att klippa till så kommer jag på – gardinerna är ju inte tvättade och de har en krympmån på 4%. Gah! Jag hatar verkligen att lägga upp gardiner…. Klippte alla tre likadant och slängde in dom i maskinen och hoppades på det bästa. Gick faktiskt hyffsat bra.

Maxs kompis Stefan kom över efter lunch och sover över till imorgon så nu ska vi kolla på Karate Kid, den nya med Will Smith’s son. Enligt Stefan är det den bästa film han sett, så nu sitter vi bänkade allihopa framför tv’n.

Max_Stefan_Spånga_Video

Killarna i videobutiken.

Platta_påskägg_påskris

Platta påskägg laddade och ska skickas iväg till kusinerna i norr.

Ville_dålig_dag

Ville har haft en upp och ner-dag, och då syftar jag på humöret. Även jag har åkt berg o dalbana idag…

Kommentera

