Sommarkollo, promenad och objektiv.

Åh vilket härligt väder det är ute idag. Visst, inte så varmt som man kanske skulle önska, men solen skiner och jag och D tog en 4 km promenad i rask takt. Barnen? Jo men de satt hemma framför var sin dator. Det är otroligt mycket enklare med stora barn!

Under vår promenad kunde vi reda ut både det ena och det andra, bland annat kom vi fram till att Max får gå på kollo 12 dagar i sommar. Trots att det kostar skjortan. Vi vet ju iofs inte om han får plats, men vi har iaf skickat in ansökan. Det är 12 dagar på Barnens Ö, Solvik expedition. Hans kompis Stefan som sovit här i helgen har anmält sig och Max blev så sugen han med och vi har ju funderat vad vi ska göra av honom i sommar då han inte har fritids längre och vi fortfarande jobbar…

Du som söker äventyr, utmaningar och spännande upptåg – här är kollot för dig.
En dag på Solvik är full med både expeditionsäventyr och vanliga kolloaktiviteter. Det blir full fart med flottbygge, expeditionshajk (med övernattning under bar himmel om du vill), äventyrslekar, kamratbana, höghöjdsbana, mörkerlabyrint, sjörövarskattjakt och volleyboll.

Jag har knappt hunnit testa min nya fina kamera – Nikon D7100 men funderar på vilket objektiv jag ska köpa till… D har ett fast Nikkor 35 mm och en Nikkor 18-200 mm, så frågan är vad jag har mest användning av och som kompletterat det vi redan har. Känns ju lite dumt att köpa ett exakt lika 35 mm som D, men det är ju himla bra förstås. Någon som har tips? Att det är relativt ljuskänsligt är viktigt då jag fotar en hel del inomhus och hatar blixt.

D7100_test

Har testat lite olika inställningar med min nya Nikon D7100 och Nikkor 35 mm lins.

Kommentera

