Sunt, objektiv och 11-åringsbekymmer.

Åh vad jag vill vara hälsosam. Sund och hurtig. Just nu känner jag mig peppad och vill komma igång med springandet igen. Ska dra ner på lördagssnasket, iaf försöka. Helt utan vill jag inte vara, det blir alldeles för tråkigt och kommer aldrig hålla i längden. Mitt problem är att jag inte brukar kunna hålla den sunda livsstilen i längden utan det blir punktinsatser vilket jag VET inte kommer ge mig det resultat som jag verkligen vill. Men jag ska försöka, än en gång. ; )

Färskpressad_apelsinjuice

En investering jag är mycket nöjd med – juicepressen. Så gott!

Imorgon tror jag mitt objektiv kommer på posten. Ett Nikkor 16-85 zoom som jag hoppas ska kännas bra som allround objektiv. Mitt minneskort ligger och väntar hos postombudet – Sandisk SDHC Extreme Pro 16GB 95MB/s. Får nog köpa ett till också, kan vara finurligt tänkte jag att spara raw-filerna på ena kortet och jpg’arna på ett annat. Får se hur det här räcker till.

Ikväll hade jag ett samtal med Max då han har så himla svårt att skriva berättelser i skolan. Han har en specialuppgift som han ska göra när han är färdig med ordinarie uppgifter. Nu har han suttit tre lektioner utan att komma någon vart alls… Han bara totalblockerar och kan inte komma på ett enda ord att skriva. Han krånglar till det och jag tror att han ställer för höga krav på sig själv, att han ska kunna skriva så som författarna till de böcker han läser, ex Hungerspelen. Jag föreslog att vi hemma ska försöka komma på en story som han kan ta med sig till skolan så han inte sitter av mer tid utan att komma någon stans.

Vi kom överens om att jag skulle få mejla hans lärare och fråga hur uppgiften ska lösas så vi kan fundera på det hemma. Han har så sjukt svårt att be om hjälp… försöker förklara för honom att alla måste be om hjälp ibland och att man omöjligt kan kunna allt utan att någon lärt en först… Lille skrutten…

Saken är den är att kan skriva superbra! På utvecklingssamtalet fick vi läsa en text han skrivit där han skrev om känslan han hade när han orienterade. Fantastiskt bra skrivet! Ska försöka komma över texten och kopiera den. : )

Hoppas du haft en bra tisdag, själv har jag lyckats vara sjukt effektiv på jobbet och betat av en massa gamla surdegar. Fortfarande ett gäng kvar, men det känns betydligt lättare att gå till jobbet imorgon. : )

Kommentera

