Trädgårdsspan och kattvindsplaner.

Sitter med benen upplagda på soffbordet och datorn i knät och surfar för fullt. Har avverkat både trädgårdsinspiration, ville ju sätta upp en spalje mot grannarna på baksidan för att få insynsskydd, men föreningen sa nej. Nu funderar jag på att gå runt det och istället för att ha en fast spaljé, istället bygga/köpa en i samma stil men som får stå löst, ev sitta fast i blomlådor. Det kan dom väl inte säga något om? Läs tidigare inlägg

Spalje ur Hus o Hem 5 2013

iPhone-fotat ur Hus & Hem nr 5 2013 – Gör det själv: Spalje mellan husen

Nu har jag även halkat in på vindsrenoveringen med kattvindar. D har ju tänkt att vi ska ha skjutdörrar till kattvindarna som blir ca 80 cm höga i så fall. Men nu slog det mig, då kommer det ju inte bli en rak yta utan de kommer ju ligga omlott och gå på 2 spår. Varför inte ha köksskåpsluckor istället med sån där ”push-to-open” öppning så blir det en rak vägg. Borde väl bli snyggare?

Vet inte hur jag ska lägga fram det för D dock. Han gillar inte ändringar i planer…

Tänker mig att man bygger reglar så man har dubbelluckor liksom.

faktum-vaggskap-med--dorrar__29934_PE117699_S4

IKEA Faktum väggskåp med vita Applåd luckor

Imorgon bitti sticker jag och Max iväg på årets första orienteringstävling som är på Lidingö, vid Sticklinge skolan. Vi ska åka kommunalt så det är tur han inte har starttid förrän kl 11:21. Tre olika färdmedelsbyten på 1 timme… Håll tummarna för Max imorgon!

2 thoughts on “Trädgårdsspan och kattvindsplaner.”

Kommentera

