Orientering och kärt återseende.

Idag har jag och Max varit iväg på orientering. Max körde Herrar 12 Kort. 1,9 km och det var en lätt bana tyckte han. Perfekt mjukstart på säsongen!

Han hamnade på plats 5 av 7 startande och hans sluttid blev 27:38. Ettan sprang på 23:07 minuter. Härligt att orienteringen är igång igen! Underbart soligt väder fick vi också.

Max_orientering_Lidingö

Max har precis fått kartan och har en minut innan startpipet.

När vi kom hem kastade vi oss över lunchen. Ville har haft besök av sin gamla dagiskompis – Arvid. Tror det är ett år sedan snart de lekte sist, men de hittade varandra direkt och ville leka igen nästa helg. Jättekul! : ) Men jag tror det är tur att de inte går i samma klass, för jag kan tänka mig dom två tillsammans. Flamspelle 1 & 2!

Nu ska jag försöka få Ville i säng. Försöker muta med att vi ska läsa Häxfolket av Jo Salmson. Vi är inne på sista boken nu och det är spännande. Hur ska det gå för Sol?

Ville-och-Arvid-spelar-Xbox

Ville-och-Arvid-spelar-Xbox2

Ville med sin gamla dagiskompis Arvid framför Xboxen.

Kommentera

