Villes gröna regnjacka

Som ett brev på posten, dagen efter vi införskaffat nya regnkläder vaknar vi till en torsdag med spöregn och blåst från helvetet. Jag gillar ju alla våra årstider här i norr, men nu kan det väl fasiken bli lite riktig vår ändå…

Villes regn och vårjacka

Villes snygga regn- och vårjacka från McKinley, Intersport invigdes i morse.

Jag måste ta och leta fram min genomskinliga regnkappa, undra vart jag kan ha stoppat undan den… fast nu kommer väl finvädret till helgen, gör det inte? På söndag har vi städdag i föreningen så då ska jag ut och kratta grusgångar. I solsken!

Har ni sett Cancerfondens reklam – ”1 av 3 får cancer. Men alla drabbas.”?  Jag får panik när jag hör den statistiken. 1 av 3! Det innebär ju att i min lilla familj på 4 kommer minst en att få någon form av cancer under sin livstid. Jag kan inte tänka mer på det här…

Kommentera

