Hårfärg och klippning.

Nu är jag sugen på att göra något åt håret. Inget dramatiskt och det kanske bara blir en toning och toppar som behövs, men funderar på att klippa upp det lite, lite för att få lite fall. Vill inte klippa upp för mycket eftersom jag har så tunt hår, men som bild 2 kanske funkar? Just nu har jag allt jämnlångt.

Jag besatt av Marie Serneholts hår. Helt fantastisk färg och glans. Hela hon är ju vacker så man nästan blir förbannad ; )

Jag samlar på mig allt snyggt och oinspirerande på min Pinterest och här är några av mina pinnade bilder i kategorin Hair & Beauty:

Någon som har tips på bra frisör i Stockholm? Jag blir ju oftast sjukt besviken varje gång, men har fått tips av en kollega som själv jobbat som frisör, att gå till Hårstråket i Hammarbyhöjden. De ska vara grymma på färg.

Hårfärg och klippning

Blir det någon majbrasa ikväll? Vi har tänkt gå upp till fotbollsplanen – Gläntan för att lyssna på tal och värma oss vid brasan men vete tusan hur vi gör då det regnar just nu…

4 thoughts on “Hårfärg och klippning.”

  1. Det är oftast bara förväntningar som gör folk besvikna. När man blir arg, ledsen eller besviken, då är det oftast så att man hade för höga förväntningar mot vad verkligen var. Så hoppas inte på ett mirakel för det sker sällan. Själv hoppas jag att mitt skatbo på huvudet mer ska likna ett litet sött sparvbo istället varje gång jag kommer ifrån min frissan :P

    Var inte avis på Serneholt, hon råkar bara ha fått ALLT vad det gäller utseende, målmedvetenhet & karriär ;D

    Puss // Lillsyrran

    Gilla

    1. Kloka ord sis! Tyvärr är det nog inte bara för höga förväntningar från min sida utan faktiskt dåliga frisörer eftersom jag var väldigt nöjd med min förra frisör. Finns alltför många dåliga frisörer där ute som inte kan tillräckligt. Höga krav ska man ha tycker jag. Om jag föreslår något så ska frisören vara så kunnig att denne kan avråda mig om mina förutsättningar inte passar och föreslå något annat. : )

      Gilla

  2. Men jag älskar ju min frisör på Björn Axén. Har tagit mig 1000 försök och besvikelse innan jag hittade honom… Karl Robert på Norrlandsgatan 7. Han är duktig med allt och supercharmig!

    Gilla

Kommentera

