Hurra, hurra, hurra! Ville 8 år ida’.

Oj vad Ville blivit firad idag på sin 8-årsdag och oj vad mycket marsipantårta han ätit! Både till frukost och kvällsmål. När någon i vår familj fyller år brukar vi uppvakta med tårta, sång och paket på sängen. Tidigare år har vi gjort en litet tårta av en bit rulltårta med lite grädde på och dekorerad med lite godisbitar men i år köpte jag frysta marsipanbakelser med hallonmousse då Ville älskar marsipan!

En annan tradition när just Ville fyller år är att storebror Max gjort en ”årströja” med nytt tema för varje år. I år var det Minecraft som gällde. Tror det var LEGO förra året.

Jag har ju varit föräldraledig idag och spenderat min dag tillsammans med Ville på skolan. Herre jisses vilket tålamod man måste besitta som lärare för en förstaklass. Jag var helt slut när klockan slog 13 och ordinarie skoldag var över.

På lördag har Ville bjudit in till kalas och i år höll vi nere på kalastiden till 2 timmar. Vi har tidigare haft 3 men då har vi varit helt knäckta : P

Jag skulle verkligen behöva en minisemester nu. Känns som jag går på högvarv och ändå inte får något gjort för jag glömmer och har svårt att fokusera. Varje år är det likadant så det är bara att ställa in sig på att det är så det är. Annars blir man knäpp. Ikväll måste det bli en tidig kväll, men jag har ändå hunnit med att plantera om lite paprika- och citronplantor som Ville sått och som behövde större krukor. Fick även till en pom pom som jag velat testa att göra länge men inte fått till det. Kolla här på min Instagram

Ville_8år_tårta-på-sängen

Ville blir uppvaktad på sängen.

Ville_8år_Maxs-present

Årets födelsedagströja från storebror.

Ville_8år_öppnar-paket

Minecraft Steve och Creeper i vinyl var en av presenterna.

Ville_8år_jirlang-i-trappen

Grattis-jirlang i trappen, förberett inför kalas på lördag.

Ville_8år_Luktar-på-pionerna

Doftar på sin pionbukett. (Visst är den jättefin och vasen till!)

Ville_8år_Blåser-ut-ljusen

I kväll var det dags för en stor tårta också tyckte Ville och självklart fick han det ; )

Kommentera

