Husdjur till pälsdjursallergisk familj.

Ville önskar sig så himla mycket ett eget husdjur som man kan gosa med. Tyvärr är ju storebror allergisk mot pälsdjur, i alla fall för katt, häst och hund, men det måste väl innebära alla pälsdjur förutsätter jag. I fredags var Ville till sin kompis Isak som precis fått hem en liten Lejonhuvad kaninunge med namnet Hugo Boss. Han vart helt kär! Och jag förstår honom… Själv har jag haft förmånen att växa upp ”på landet” och har fått ha både hundar, katter, kaniner och hamstrar, fiskar. Undulater hade vi ett tag med, men det var inte mina favoriter…

Ville har siktat in sig på att en landsköldpadda är det optimala djuret för honom och jag har nog också tänkt att en liten ”sköldis” vore något. En förutsättning för att han ska få skaffa ett husdjur är att jag vill ha det också eftersom jag vet att det blir jag som får ha huvudansvaret. Nu verkar det ju dock vara svårare än jag tänkt mig att ha en sköldpadda…

Har suttit någon timme nu och surfat och snubblade över ”Skinny marsvin”, dvs nakenmarsvin. Så coolt! Ser ut som en liten skäggig gubbe. Ha, ha. *älskar* Nu ska jag bara sälja in det till resten av familjen. ; )

Nakenmarsvin

Foto: Fritte Lund

Afrikansk-pygmeigelkott

Foto: Igelkott i fokus

Grekisk-landsköldpadda-unge

Foto: Wikipedia

2 thoughts on “Husdjur till pälsdjursallergisk familj.”

  1. Haha, ja, jag vet inte… Det nakna marsvinet var ju helt klart annorlunda. :D Mannen är ju allergisk mot nästan allt utom hundar. Du får säga till om du lyckas hitta något spännande djur.

    Gilla

    1. Annorlunda, ja verkligen : ) Visade mina kollegor på jobbet bilden och jag trodde dom skulle avlida av skratt! Så ful så de blir bedårande <3

      Gilla

Kommentera

