Sommar, sol och 40-årsfest.

Det är sommar! På riktigt är det sommar! Igår hade vi en riktigt skön slappardag. Lite småbakis efter lördagens 40-årsfest, åt vi frukost på uteplatsen med D’s föräldrar som kom i fredags och tagit hand om våra barn när vi var borta. Efter att de åkt hem tog Ville fram blomjord och krukor för här kliade det i trädgårdsmästarfingrarna! Han blev helt överlycklig få jag lyckades rota fram ett litet miniväxthus åt honom.

D tog och tvättade några fönster, mycket välbehövligt! Jag tog och planterade mitt Magnoliaträd, inte där jag hade tänkt mig för där i marken 10 cm under gräsmattan hittade jag ytterligare rör!!! Blir galen. Nu blev det istället ganska mitt på gräsmattan, lite knepig placering tycker jag, men samma plats som det ursprungligen stått ett Syrenträd och är lika på allas tomter. Så helt fel blir det ju inte då enligt ursprungstanken med tomterna.

På torsdag har vi planerat att åka till sommarstugan, hoppas på lika fint väder. Har vi tur får vi vara där helt ensamma också, skulle vara mysigt. Men D’s bror kommer kanske ut för att bygga på sin sovstuga så vi får se.

Nu är det dags för en ny arbetsvecka, men bara tre dagar så det kommer gå på ett kick! : )

Marie-och-D-inför-40årsfest

Jag och D innan festen.

Frukost-på-baksidan-med-Eje-och-Maud

Svärföräldrarna laddar för frukost!

Ville-sår

Trädgårdsmästar’n.

Ville_paprikaplanta

En liten citronplanta ska få större att växa i.

2 thoughts on “Sommar, sol och 40-årsfest.”

Kommentera

