Hemlängtan.

Åh… pratade just med Max som är på kollo. Han har varit där sedan i fredags och idag har hemlängtan slagit till, 3 dagar senare. Några killar som han delar rum med hade tydligen börjat prata tidigare idag om att de längtade hem och nu på kvällssidan hade den känslan även överförts på Max.

Försökte peppa utan att vara för hurtig, berätta att jag förstod och att jag vet hur det känns med att jag vet att det kommer gå över. Han hade bara sovit några timmar i natt då de varit på hajk och det hade varit svårt att somna i 10-manna tältet. Det hade varit kallt med då han hade lagt sig som man gör inomhus, utan kläder, i sovsäcken. Han hade visst varit vaken till halv tre då han kommit på att det nog var en bra idé att ta på sig lite mer. ; ) Kan tänka mig att det blev en rätt tidig morgon med och med sömnbristen så känns allt gärna motigt.

Max kompis som han delar rum med hade visst fått riktig panik nu ikväll, hans mamma ringde mig strax efter att jag lagt på Max samtal. Han är visst inne i någon period då han tror att han kan få livshotande sjukdomar och inbillar sig att han fått hjärnblödning eller diabetes etc. Fy va jobbigt! Hoppas inte Max blir alltför påverkad av det. Mamman var inne på att kanske få åka och hämta sin son. Om det händer finns stor risk att även vi får hämta Max, vilket vore olyckligt tycker jag… Klart att man får en sån svacka efter några dagar.

Håller tummarna att de lägger sig tidigt ikväll och vaknar med nya friska krafter imorgon!

Max animation 2

Animation på Max från bildserie i Google+

Kommentera

