Löprunda, IKEA och städning.

Idag startade jag med en joggingrunda. Fattar inte varför det inte blir lättare att springa någon gång! Idag tog jag mig knappt runt min 4,2 km runda med en ”pace” på 6:33. Mitt mål är att kunna springa 1 mil, men det känns inte som jag någonsin kommer komma dit… Ja, ja. Jag är nöjd att jag tog mig ut och kämpade runt. : )

Efter frukost tog jag och D en sväng till Barkarby för lite småärenden. Kidsen fick stanna hemma och nörda framför sina skärmar. Inget dom emot. Eftersom vädret inte på något sätt påminde om igår då vi låg på Kaananbadet hela dagen och stekte oss, passade det bra med en städdag inne. Jag tog huset och D bilen. Jag tog även och röjde ur på vinden så nu står det inga gamla kartonger med massa crap och dammar. Packade in hela bagaget på bilen full med grejer som jag ska åka till Erikshjälpen med imorgon. Jag är så tacksam att ha dom nära så jag kan dumpa alla grejjer som inte är trasiga men som vi inte vill ha eller behöver längre.

I helgen har min syster med sambo och ett gäng kompisar varit i stan för att se Iron Maiden. Vi hann inte träffas något vilket känns märkligt att ha varit så nära varandra utan att ses… vi bor annars 45 mil ifrån varandra så det är ju inte så att vi ses varje helg direkt. Har följt hennes Facebookflöde och de verkar ha haft en toppenhelg! Är avis, vill också ha ett roligt kompisgäng att busa med. ; )

Imorgon börjar min semester. Kanske att vi tar en sväng in till stan för en runda på Djurgården och en lunch på Rosendals trädgård. Kunde vara trevligt!

D_Ville_äter_dammsugare

Vi fikade dammsugare från IKEA. Jag har inte sagt ”Var så god än.”

D_Ville_äter_dammsugare2

Nä men där försvann en!

körsbär

Vi köpte också ett halvt kilo bigarråer. Så himla gott! Och bären är så vackra.

Kommentera

