Inspiration till stugan.

Här är det semester för fullt och just nu är vi hemma två dagar innan vi återvänder till sommarstugan för att måla. Det jag ägnar min lediga tid till är att fundera på inredning till stugan. Nu när det är mer eller mindre officiellt att mellanstugan är ”vår” då D’s storebror byggt en ny sovstuga så alla tre bröder har var sin, känns det också fritt fram att jag lägger ner lite tid på att inreda den så som vi (läs jag) vill ha det.

Innan vi åkte hem i går så möblerade jag om efter min skiss som jag gjort i Roomsketcher och så har jag gjort ett kollage med inspiration.

skiss sommarstugan-vår stuga

Korg, Åhléns | Vägghylla IKEA | Kruka, Granit | Vit TV | Bäddset, Ica Maxi | Skohylla, IKEA | Byrå, IKEA | Instagramfotovägg | Fåtölj, SIka

Idag har jag och Max varit på Gröna Lund medan D och Ville varit på Skansen. Min kusin Isabelle med familj är nere i Stockholm och vi möttes upp på Grönan. Himla trevligt, förutom när det började regna och blev ruskigt kallt vilket jag inte alls var klädd för kan jag säga… man har ju blivit skapligt bortskämd med finvänder den senaste tiden. Till helgen ser det ut att komma tillbaka. Vi håller tummarna för det!

Kommentera

