Telefonförsäljare och Kubb-spel.

Sitter hemma och jobbar idag då vi har välkomstsamtal för Max på nya skolan – Kunskapsskolan idag kl 14:30. Resten av mina kollegor är ute på Djurönäset på vår kick-off och äter nog strax en god lunch. Jag kommer ansluta efter mötet i skolan, kändes viktigare att prioritera Max skolgång än jobbet den här dagen.

Sitter vid datorn och har precis slängt på luren i örat på en försäljare från Svensk Fondservice som jagat mig i veckor, men nu ringde från ett annat nummer så jag trodde det var jobbrelaterat och svarade… Alltså, jag klarar inte av telefonförsäljare. Jag blir liksom avogt inställd så fort jag hör den där inövande käcka öppningsrepliken. De ska vara lite kompis och slösnacka innan de kommer in på sitt ärende. *ryser*

När jag sa att jag inte var intresserad av deras tjänst så blev han spydig och frågade om jag verkligen tänkte bli engagerad i mitt pensionsspar kommande år. När jag kort svarade ”ja” så ifrågasatte han om jag verkligen tänkt bli fondexpert och det var då det brast för mig och jag sa åt honom att när han går på så där så kommer jag definitivt inte att anlita dom!

Att signa avtal över telefon är något jag ALDRIG gör. Skulle kunna tänka mig om det var Barncancerfonden eller Läkare utan gränser eller liknande, men aldrig pensionsförvaltning, elavtal eller liknande. Det är ju helt omöjligt att sätta sig in i ett avtal och vad det kommer att innebära över telefon…

Googlade på dom och hittade en hel del omdömen på Rejta.se. Deras kundtjänstchef har fått jobba på och besvarat kritik, på ett bra sätt tycker jag. Passade på att mejla honom och be att ta bort mitt privata mobilnummer ur sitt register. Han svarade inom 5 minuter tror jag och bekräftade detta. Där kan jag iaf ge dom ett bra betyg.

Nu har jag fått kräka ur mig och ska samla mig för att fortsätta jobba. Vi har en ny grafisk profil på ”Företaget” så jag har en del att göra med att hitta och uppdatera allt webbmaterial. Men kul är det! Härligt med ett nytt grafiskt manér att få sätta tänderna i!

Jag-och-Ville-spelar-Kubb

Än går det att ha shorts och spela kubb på mini-tomten (även om jag rekommenderar en större yta för spelet ; )

D-och-Ville-spelar-Kubb

Kommentera

